2002 / I

2002
1.1. absolvujeme vyjížďku z Mělníka na Říp a zpět, akci pořádal CK MIKE z Mělníka.
9.1. v Brně zkoušíme oblečení u paní Fridrichové ve firmě ATEX; problémy s Michalovou "nekonfekční" postavou (mohutnost hrudníku neodpovídá délce - resp. krátce - jeho paží).
10.-13.1. jsme na stánku Cykloturistiky na veletrhu GO a REGIONTOUR v Brně.
11.1. večerní beseda na srazu MIKE v klubovně Favoritu Brno na velodromu.
13.1. v baru hotelu Voroněž jednáme po skončení veletrhu s panem Daliborem Cichým z firmy DACOM z Kyjova, dá vědět v úterý 15.1.
15.1. nejprve jednáme v ISOSTARu; pak přijíždí do Prahy pan Cichý a na pracovním obědě se dovídáme, že jsme právě získali hlavního partnera celé expedice.
17.1. ráno odchází Michal do nemocnice Na Františku - pokoj č.9 (jeho šťastné číslo); k obědu je kaše s kuřecím řízkem, k večeři nic, pouze dostává od hodné sestřičky jeden čípek (jenom).
18.1. v 8:30 je Michal odvážen na operační sál; operace chronického slepého střeva je provedena laparoskopií - úspěšně - a operant je kolem poledne již při smyslech (no zhruba…); večer se (pod pohrůžkou vycévkování) poprvé v životě vyprazdňuje do bažanta; nemůže pít - vše se totiž stejnou cestou okamžitě vrací.
19.1. komplikovanější pooperační stav se snaží rozptýlit maminka Jonová, Lucie a kamarádi Pavel s Janou, všichni brzy odcházejí zděšeni příšerným stavem operovaného.
20.1. dostává Michal poprvé tekutou snídani, pak oběd a ve stejném skupenství i večeři.
21.1. v 9:00 nastupuje do téže nemocnice Lucie; Michal - opět tekutá snídaně, ale v poledne již knedlíky s omáčkou a masem, večeře též normální; Lucie dostává čípky (dva).
22.1. v 8:30 se Michal loučí s Lucií, ta je poté odvážena na operační sál; napětí stoupá - ale po třech hodinách je Lucie přivážena v poloze "klubíčko" zpět na pokoj č.6 a drkotá zubama - dostává druhou deku a usíná; večer je již při smyslech.
23.1. Lucie v pohodě polehává a Michal je propuštěn do domácího ležení.
25.1. Michal jedná s p. Karlem Říhou o kolech AUTHOR.
26.1. Lucie je propuštěna do domácího ležení.
29.1. Michalovi je v nemocnici vyndáno všech sedm stehů (ze tří děr), dovídá se výsledky histologického nálezu a není mu do smíchu.
31.1. Lucii je odpoledne vyndáno všech sedm stehů; večer bratr Lucie Miloš po důkladném pohovoru vyhrává konkurz na funkci vedoucího našeho zabezpečovacího týmu.
1.2. Lucie je po probdělé (a prozvracené) noci odvážena Milošem zpět do nemocnice, podezření na pooperační komplikace se naštěstí nepotvrzuje, nicméně v nemocnici zůstává (tentokrát pokoj č.5), do levé ruky jí hadičkou proudí čirá tekutina (hádáme, zda to je knedlozelovepřo nebo špagety).
2.2. lékaři se domnívají, že vysoké teploty Lucie (i nad 39°C) jsou vlivem nějaké virózy.
3.2. Lucie je již v pohodě.
4.2. Lucie je propuštěna z nemocnice (snad napořád); Michal absolvuje první dávku očkování proti vzteklině.
7.-10.2. jsme na veletrhu Holiday World na Výstavišti v Praze, jsme nejen na stánku Cykloturistiky, ale snažíme se i jednat.
7.2. jsme dojednali cestovní pojištění u Evropské cestovní pojišťovny (ve spolupráci s firmou Amadeus).
8.2. u Scandia Czech Tour jsme si zajistili ubytování uprostřed Švédska v Jönköpingu a v Lahti ve Finsku.
15.2. v Plzni jsme dohodli spolupráci s firmou Hannah, dodají nám stan a spacáky.
19.2. zkoušíme si cyklokalhoty u Scheinerů v Horních Počernicích - kalhoty od CycloSchein máme totiž vyzkoušené z dřívějších expedic.
20.2. dopoledne jsme v Lysé nad Labem a s ing. Suchým dáváme dohromady seznam nosičů a brašen, protože výrobky od Sport Arsenalu jsou také osvědčené.
Odpoledne - v GPS Centru se domlouváme s panem Černým ohledně přístroje, kterým budeme ověřovat nadmořskou výšku, zeměpisnou polohu, při túrách využijeme jistě i kompas a možnost zaznamenávání bodů na naší trase (zapůjčen nám bude model Garmin eTrex Legend).
25.2. Michal projednává spolupráci s internetovým zpravodajským serverem cestovani.iDNES, kde budou o nás vycházet zprávičky v průběhu expedice.
28.2. Michal v Mělníku - vyrábí se plakát a skládanka pro naši prezentaci.
1.3. vychází Cykloturistika 3/02 s obsáhlým rozhovorem o přípravách naší expedice.
4.3. Michal a Honza Fiala uvádí do provozu tyto stránky.
6.3. jsme hosty v sídle firmy DACOM v Kyjově a večer máme besedu s místními.
7.3. v 9:00 máme na veletrhu SALIMA v Brně tiskovou konferenci, snad o nás bude psát Rovnost; zhruba v 10:45 odjíždíme směr Praha a po krátké zastávce u pana Rauše v jeho vyhlášené restauraci ve Velké Bíteši přijíždíme v 13:30 do Letňan na Sport Prague - opravdu honička; na stánku časopisu Cykloturistika máme již kola Author Traction, na obou jsou připevněny brašny od Sport Arsenalu a jsou tu i spacáky a stan od Hannahu a maketka GPS od Picodasu Praha.
Na stánku jsme až do konce veletrhu 10.3. a přicházejí za námi známí i neznámí příznivci - se všemi si rádi povídáme a občas i podepíšeme naši úžasnou skládanku. Občas se někdo objeví se zajímavým kontaktem ve světě - to je pro nás velkým přínosem, protože člověk nikdy neví, kdy bude někoho někde potřebovat; bombou se stává jeden litr čiré tekutiny ze Vsetína od Jardy s Markétou, prý na dezinfekci (tak tohle určitě nezapomeneme přibalit).
V době veletrhu také sháníme poslední části výbavy - samonafukovací karimatku, botky trekingové, vařič, nádobí a také kontaktujeme prověřeného tuzemského výrobce plášťů a duší.
12.3. vybíráme si termoprádlo Moira přímo v sídle firmy.
13.3. v redakci časopisu Sirius poskytujeme rozhovor a pak se jdeme fotit (v civilu) na nábřeží Vltavy.
15.3. v cestovce Intercontact Praha zařizujeme dost důležité věci: trajekty pro první část trasy po Evropě; také plánujeme, jak by se dalo postupovat ohledně zařizování víz - všichni jsou tu na nás moc hodní.
19.3. s Michalem Třetinou z Cykloklubu MIKE jednáme na MÚ v Mělníku a domlouváme dost důležitou věc - doprovodné auto pro první tři etapy (bude i s majáčkem!), protože se očekává velký peloton doprovázejících cyklokamarádů; také předběžně domlouváme tiskovku a besedu s veřejností.
22.3. s paní Musílkovou z Českého rozhlasu natáčíme krátký rozhovor pro místní královehradeckou redakci.
22.-23.3. V Hradci Králové prezentujeme expedici na veletrhu INFOTOUR a CYKLOTURISTIKA na stánku časopisu CYKLOTURISTIKA.
26.3. v Mělníku odevzdáváme kola do prodejny a servisu OTTIS, kde se nám o ně postarají a připraví je na cestu; v poledne odpovídáme na otázky šéfredaktorovi týdeníku Mělnicko panu Lhotskému; také se zastavujeme v Mělnickém deníku a domlouváme schůzku na příští týden.
31.3. na "starých" kolech (ale v novém oblečení) míříme z Prahy do Putimi (142km - vlastně první fyzická akce po lednových operacích).