KOLA: jedeme na „hliníkových ořích“, modelech z roku 2006 – Lucie jede na
Author Traction ze série ASL (Author Sport Lady)
a Michal jede na „obyčejném“ Author Traction.
Kola i doplňky jsou stejné jako při cestě jihozápadem USA v létě 2006.
Úpravy na obou Tractionech oproti sériovým modelům: používáme ráfky Remerx Panther;
sedla Specialized BG2 Sport Woman (Lucie),
resp. BG Sport (Michal). Oba Tractiony jsme dovybavili těmito doplňky: klipsny, košíky na bidony, bezdrátový cyclocomputer CatEye, přední blatník,
přední a zadní nosiče.
NOSIČE: Sport Arsenal
1) zadní č.001
2) přední č.204
3) přední na řídítkovou brašnu, tzv. bizon
BRAŠNY: Sport Arsenal
1) boční – velkoobjemové každý 2x č.508
a 2x č.312
2) přídavné k 508, č.508.2 (Lucie má dvě) a
č.508.3 (Michal má dvě)
3) vodotěsný vak č.518 (dvě 508 bez vaku)
4) řídítková brašna č.310
5) brašnička na představec – každý máme jednu – a jsou to naši talismánci – obě s námi objely svět
OBLEČENÍ: každý dvoje krátké cyklokalhoty (CycloSchein a
Author) a dva dresy (Author); návleky na ruce i na nohy CycloSchein, funkční prádlo
Progress Sportswear; převlečení na pěší túry
Hannah, Progress Sportswear, Author.
BOTY: trekingové, tenisky, sandály.
STAN: Hannah Lighter III.
Vezli jsme tento model na cestu kolem světa, kde se plně osvědčil, především proto, že je lehký, samonosný a rychle se staví.
Nový model Lighter III je dokonce ještě lehčí (jen 2050g – původní Lighter měl kolem tří kilo). Uvnitř stanu je několik vylepšení.
Nově je střižen vchod i apsida. Vše vypadá lepší, vychytanější. Důkladně jsme tento stan otestovali v létě 2007 na dvouměsíční cestě
s Ernestem.
SPACÁKY: Patrně na poslední cestu s sebou bereme spacáky Hannah Sherpa. Jely s námi podstatnou část cesty kolem světa.
Projely se i v roce 2006 po národních parcích USA a podívají se nyní znovu i do Jižní Ameriky. Teplotní rozpětí by nám mělo v Andách a
dole v Patagonii stačit, i když po tolika letech už asi ta minimální komfortní teplota nebude –8°C. Jedno velké „letiště“ se z nich udělat dá.
Váhově jsou stále cca 1300 g, takže na kolo ideální, navíc stále slouží dobře i kompresní obaly.
Info k novějšímu modelu Hannah Sherpa III.
POJIŠTĚNÍ: svěřili jsme se, stejně jako při tříleté cestě všemi kontinenty a následných dalších cestách do ciziny v letech 2006 a 2007,
do péče Evropské Cestovní Pojišťovny. Využijeme produkt HolidayPass (pro celý svět).
Bez cestovního pojištění bychom na cykloexpedici (ani jinam) nikdy nikam nevyjeli. Jak jsme již několikrát řekli a napsali: člověk nikdy neví,
co se může přihodit – zdraví a život máme každý z nás jen jeden.
DALŠÍ VÝBAVA: alumatky; kuchyň (vařič na propan–butan, zapalovač, ešus, 2 misky, 2 hrnečky, 2 lžíce, 2 nože, 4 bidony);
koupelna (kartáčky, pasta, mýdlo, ručník, krém na ruce); lékárna; kancelář (deník, tužky, mapy, informace); pár náhradních dílů (lanko k zadní brzdě
a k přehazovačce, dva náhradní řetězy, pět drátů do výpletu, jeden pár pedálů, dvě duše) a nářadí (mininářadíčko s inbusy, klíč č.15 na pedály,
nýtovač, centrovací klíč, montpáky, pumpička).
GPS (model eTrex Legend, který s námi jezdí od roku 2002), MP3 přehrávač (Cimrman, hudba).
FOTOVÝBAVA: dva digitální foťáky (hlavní KonicaMinolta A200, záložní Kodak C360), ke každému čtyři paměťové karty a tři akumulátory.
Obsah karet budeme po zaplnění přetahovat do fotobanky s kapacitou 30GB.
PLÁŠTĚ a DUŠE: duše Rubena (s autoventilkem), pláště Rubena Walrus (slick, 26x1,75, v provedení Long Way). V plánu máme
začít na slickách (patrně až do Puerto Montt). Povezeme ale i dva další pláště Shield (hrubší dezén, 26x1,75, také Long Way), na které přijde
řada později, neboť nás bude čekat pověstná silnice č.40: „Ruta Cuarenta“ vyžaduje drsnou výbavu, drsné odhodlání pokořit, nevyměknout, nevzdat,
vyžaduje prostě drsné bikery (záměrně nepíšeme „cykloturisty“, kdo byl, jel či alespoň četl, ví, o čem bude řeč). Před tímto úsekem máme,
jak asi vyplývá, velký respekt, ten nájezd do terénu nemůžeme brát na lehkou váhu.